Selecteer een pagina
Google Ads campagne maken

21/03/2022

Google ads

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Google Ads campagne maken.  Inclusief een mooie Youtubefilm. Bron: Pure Internet Marketing

Google ads bij jou de mogelijkheid om zelf een advertenties te maken, die super relevant zijn voor mensen die gericht naar jouw product dienst of bedrijf. Hoi ik ben eenvoud en in de vorige video liet ik je zien hoe je zelf een google apps account aanmaakt en de meest basale instelling goed zet. In deze video laat ik je zien hoe je die eerste campagne met advertenties maakt. We beginnen met het koppelen met google analytics, wat meten is weten en met deze koppeling kunnen wij straks de campagne resultaten beter terug zien in google analytics. Maar ook vice versa waarmee we straks de data uit google analytics kunnen gebruiken om de campagne verbeterd optimaliseren in google apps om dit te doen maar creëert een uitstapje naar google analytics hiervoor heb je google analytics beheerdersrechten nodig en dit is ook ideaal liet hem etzelfde e-mailadres als waarmee je ook je google apps kant hebt aangemaakt gaan in google analytics en log in kijk links onderin op beheren en uw een beheerder ook zicht en check bovenaan de middelste kolom of je de juiste property hebt geselecteerd via de trap daarom kies je een andere prop het die waar je toegang toe hebt dus als je de verkeerde voor je neus hebt kun je dan nog herstellen.

Google apps

Marketing is onmisbaar tegenwoordig. Klik in dezelfde kolom op google apps koppelen en in hun volgende scherm kun je dus op de rode knop nieuwe gekoppelde groep klikken als goed is staat hier je google apps er kan tussen die je hebt aangemaakt en deze kun je dan hiermee koppelen oké terug naar google ads we gaan uw conversies instellen boven in het scherm kun je naartoe ze instellingen en klik je onder meting op conversies en daar zie je een overzicht met alle conversie acties die je toevoegt klik op de blauwe plus om nieuwe verse actie toe te voegen en daar krijg je dan verschillende mogelijkheden te zien hier gaan we alleen voor conversies die we vanuit google analytics gaan toevoegen dus klik daar op het vakje importeerde en daarbij selecteer meteen cool analytics. vervolgens krijg je de keuze om de gewenste conversie acties toe te voegen en daarbij moet je echt op conversie acties die je wilt meten inkopen ets kiezen maar kies ook wel degene die echt een relevant zijn en daarna klik je op importeren en doorgaan.

Conversies meten

Vervolgens zullen al deze acties dus worden geïmporteerd in google ads en dit zie je ook in het volgende overzicht waarbij je dus de professie acties op een rij ziet in het overzicht van de conversie acties kun je elke conversie actie verder instellen en hiervoor klik je op de blauwer naam van de betreffende actie en klik je vervolgens op instellingen bewerken nu kun je de verschillende eigenschappen aanpassen zoals de naam geving de waar de toekenning of de conversie punt nodig en die staan van stam tot 30 dagen maar wij willen dus iets doen met de optie opnemen in conversies en de optie attributiemodel standaard staat opnemen in conversies op ja en dat is prima als je de conversie die je wilt aanpassen naar de conversie is zoals een aankoop op de website of niet is de conversie in actie juist ondersteunen aan het belangrijkste op je website zet deze optie dan een eeuw en google apps en rekent dan voor de verweet biedstrategie je alleen met de belangrijkste conversies en die deze optie dus op jaren bestaan vervolgens kijken naar het attributiemodel en wij adviseren om deze altijd op eerste clip te zetten klik op gereed om alle instellingen op te staan en en keerde terug naar het campagne overzicht en nu is het tijd om echt een campagne te gaan aanmaken en klik daar op het blauwe plusje in de campagne overzicht en vervolgens op nieuwe campagne in dit overzicht kunnen we uit verschillende campagne doelen kiezen.

Zoeknetwerk bekijken

Maar wij kiezen voor campagne maakte zonder vooraf ingesteld doel en daaronder kiezen we als type voor zoeken omdat verstrakt tekstadvertenties bij de zoekresultaten willen gaan vertonen daarna winkelen website bezoeken aan en de url van de website kun je ook alvast invoeren en klik verder op doorgaan en nu kun je de eerste campagne binnen je account inrichten en het is belangrijk om je goed per campagne voor dat doel te bepalen en ideaal lieten maak je dus een aparte campagne aan per product of per dienst of wat je ook aanbiedt en maak je bijvoorbeeld ook een aparte campagne voor alleen de zoekterm die gericht zijn op je merknaam elke campagne kunnen we vervolgens ook de onderdelen in verschillende advertentiegroepen en daar komen we later op geef je kan van je een herkenbare naam waarbij je straks met meerdere campagnes het onderwerp en ook eventueel bedoel van een campagne goed uit elkaar kunt houden daaronder vindt u een display netwerk uit zodat alleen zoeknetwerk aangevinkt blijft naar vervolgens geef je de locatie op waar je de advertenties wilt laten vertonen dat kan bijvoorbeeld in een bepaald land zijn over voor binnen Nederland in bepaalde gemeente regio of provincie.

Dag budget vermenigvuldigen

Maar als je campagne in meerdere landen wilt vertoon of de advertenties in ieder geval dan is handig om voor elk land een eigen campagne aan te maken als een volume uit gaan voor een campagne die al in nederland wordt getoond kun je kiezen voor de taal nederlands mij blij wordt ook uitgegaan van de taalvoorkeur de van de browser van internetgebruikers en omdat veel pewdz of browsers van nederland gebruiks ook wel eens op engels staan zou hierbij dus ook de engelse taal kunnen toevoegen nog eenvoudiger is om dit vakje voorlopig even leeg te laten en daarmee tuin met je eigenlijk alle talen maar dat geeft niet omdat we al als regio of land hebben geselecteerd nederland de advertenties worden dus alleen in nederland vertoond vervolgens geef je dagbudget in een dit is maximale bedrag dat je per dag zou willen uitgeven aan een specifiek campagne maar hoe die wel iets gaan afwijkende op sommige dagen iets meer of juist iets minder te spenderen als dit gunstiger is voor de campagne maar google ze altijd als je tussentijds budget niet aanpast over de maand gezien het gemiddeld dagbudget blijven spenderen dus op een maand gezien zou je hier dus niet overheen co om voor jezelf een goed idee te krijgen wat je dan zoal maandelijks maximaal kwijt kunt zijn aan de campagne kun je het ingestelde dagbudget vermenigvuldigen met 30,4 en dan heb je een goed idee wat je gemiddeld per maand kwijt bent.

Biedstrategie

Wij bieden kunnen we kiezen voor een biedstrategie dit zijn volledig geautomatiseerde beats categorieën en dat gaan we nu niet onderaan het veld vind je een linkje met de tekst of selecteer rechtstreeks een biedstrategie en daar moet je even klik vervolgens kun je weer een strategie kiezen maar nu kiezen we voor handmatige cpc en wanneer de conversies we hebt ingesteld zoals in de vorige stappen hebben besproken vink je ook helpen het aantal conversies vlogen met verbeterde cpc aan en daarbij selecteer dan weer voor optimaliseren voor conversies de volgende optie het instellen van advertentie-extensies laten we nu heel even voor wat het is deze zijn echter wel heel erg belangrijk want je kunt echt helpen om je advertenties relevant te maken maar deze kun je later ook nog instellen ga nu niet behandelen in deze video maar mocht je dit wel graag je een video terug willen zien laat het even hieronder weten in de comments wanneer de campagne hebt onderverdeeld op het gebied van producten diensten en waarschijnlijk ook je brein het campagne verdeel je een campagne mee verder onder in verschillende advertentie groepen die elk inspelen op de specifieke intentie van de zoeker of de klant geef je advertentiegroep nu een naam en vervolgt kun je ook een standaard lot instellen bijvoorbeeld 50 cent om mee te beginnen daarom kun je verschillende zoekterm opgeven de advertentiegroep en bedenk goed welke zoektermen je wilt gebruiken deze moeten namelijk zo nauwkeurig mogelijk overeenkomen met het onderwerp van je campagne het heeft geen zin om je verder vanaf te wijken omdat door het gebruik van verkeerde zoektermen.

Quality score

De quality score daalt daarmee ook de kosten van je advertentie of van je klikken eigenlijk kunnen stijgen en bovendien laat je ook je advertenties gewoon zien aan mensen die een heel andere intentie hebben en dus nooit geïnteresseerd waarschijnlijk zullen zijn in deze specifieke advertentie wanneer je een zoekterm tussen blok aan geplaatst dan geef je eigenlijk aan dat google je advertenties alleen moet tonen aan zoekopdrachten die exact overeenkomen met jouw ingevoerde zoekterm wanneer lezen blokhaken weglaat dan kan google je advertentie aan een veel breder spectrum aan zoekopdrachten laten zien maar die natuurlijk wel enigszins overeenkomen met de ingevulde zoekterm een goed hulpmiddel om de juiste zoektermen te vinden is de zoekwoordplanner van google ads mocht je deze toen al graag een keertje uitgelegd zien in een video laat het ook een 4 weten in de comments wanneer je uiteindelijk de advertentiegroepen hebt gemaakt en de zoekwoorden heb toegevoegd klik je op doorgaan’ in dit scherm kunnen we nu de advertenties gaan maken en hierbij adviseer ik om tenminste 2 advertenties per advertentiegroep te gaan maken en vrees video back nu alleen heeft tot de tekst advertenties maakt trouwens de advertenties bepaalt dit sorry van mogelijk aan de zoekwoorden die je hebt opgegeven bovenin kun je beginnen met het opgeven van de pagina waar de bezoeker op het uitkomen en dit kan het beste een zo specifiek mogelijk pagina zijn die volledig overeenkomt met de boodschap van je advertentie daarnaast kun je drie kop op geven en ook hier is belangrijk om de belangrijkste boodschap goed te verwoorden en dit doe je in de eerste kop mist ook met de belangrijkste zoekterm die hebt opgegeven in koppel 2 en 3 heb je ruimte om bijvoorbeeld een extra nu we speak.

Herkenbaarheid kennen

Of je merknaam op te geven en doe dit ook vooral voor de ex en herkenbaarheid daaronder kun je de weergave plat opgeven voor extra relevantie en dit lijkt een beetje op een url van de bestemmingspagina maar dat is het niet het is meer voor de herkenbaarheid in de advertentie zet hier bijvoorbeeld in bad een het hoofdonderwerp of de ja bijvoorbeeld de naam van je campagne en in pad 2 de intentie van je advertentiegroep daarna kun je twee beschrijvingen opgeven en hier in de zo belangrijk dat je de beschikbare ruimte zo goed mogelijk benut in de eerste beschrijving lunch film ook de essentie van je advertentie terugkomen en probeer ook de belangrijkste zoekterm uit jong advertentiegroep te gebruiken voor extra herkenbaar te maken het ook derde punt bijvoorbeeld bekijk de website of ontdek onze aanbiedingen zodat je de klant motiveert om door te klikken naar je website daarnaast kun je in beschrijving twee heel goed extra informatie kwijt zoals een slogan of juist je us based die belangrijk zijn om de kant extra te overtuigen en deze beschrijving wordt niet in alle gevallen getoond wanneer gereed bent klik je op doorgaan’ nu heb je de advertenties en je advertentiegroepen binnen de campagne gemaakt en dit zie je alle terug in het overzicht wat je nu hoor je zien door te klikken op doorgaan naar campagne kom je terug in een campagne overzicht als het goed is dat je campagne nu in het oog zich dat je voor je ziet en is je campagne ook ingeschakeld.

Advertenties goedkeuren

Nou gefeliciteerd je hebt de eerste campagne gemaakt na controle en goedkeuring vanuit google zullen de advertenties uiteindelijk vertoont gaan worden dit kan een paar u maken misschien ook wel de gedag duur houd de komende dagen nog wel de campagne en de advertenties goed in de gaten en kijk vooral of de advertentie vertoont gaan worden en waar mogelijk moet je campagne nu wel gaan bijsturen op het gebied van biedingen om zo meer vertoningen te krijgen of juist om de kosten wat te drukken het optimaliseren van een campagne is namelijk wel echt een proces apart en daar kunnen we weer een hele nieuwe vrouw aanleiding om dit goed te kunnen doen mocht je behoefte hebben aan serveren ook dat laat het gewoon weten hieronder in de kant je nu de eerste campagne gemaakt met de bijhorende advertentiegroepen en advertenties ik hoop dat je er wat aan hebt gehad en mocht je nu nog vragen hebben of opmerkingen laat het gewoon even weten hieronder in de comments en vergeet natuurlijk niet deze video te liken en te delen minder geval graag tot de volgende keer doei.

Meer van dit soort blogs? Bezoek onze website voor nog meer artikelen!

Alle berichten

Wat is het beste merk van elektrische fietsen?

Wat is het beste merk van elektrische fietsen?

Als AI-model heb ik geen toegang tot realtime gegevens of de mogelijkheid om specifieke merken te beoordelen na mijn kennisgrens in september 2021. Bovendien kunnen meningen over het "beste" merk elektrische fietsen sterk variëren, afhankelijk van individuele...

Duurzame mobiliteit

Duurzame mobiliteit

Duurzame mobiliteit verwijst naar transportmethoden en -systemen die minder impact hebben op het milieu en bijdragen aan het behoud van natuurlijke hulpbronnen op de lange termijn. Het is een benadering van transport die de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen...